تكنولوژي
اشنايي با دنيا
درباره وبلاگ


سلاممهمان گرامي
آخرین مطالب
نويسندگان
چهار شنبه 3 / 4 / 1392برچسب:, :: 1:42 :: نويسنده : darush

 ممکن است اکثر این ترفندها را بشناسید اما مرور آن‌ها در یک بخش خالی از لطف نیست.

۱- جملات پر کاربرد خود را به کمک عبارت‌های میانبر سریعتر تایپ کنید. برای این کار به بخش Settings رفته و مسیر زیر را دنبال کنید:

General > Keyboard > Add New Shortcut
you-can-teach-your-iphone-to-turn-phrases-or-acronyms-into-anything-you-want-go-to-settings--general--keyboard--add-new-shortcut-to-give-it-a-try

۲- اگر می‌خواهید در هنگام وب‌گردی با آیفون، عکس خاصی را ذخیره کنید، انگشت خود را بر روی نگاه دارید تا یک پنجره‌ پاپ‌آپ باز شود. در پنجره بازشده بر روی گزینه Save Image بزنید. با این کار تصاویر شما در اپلیکیشن Photos ذخیره می‌شوند.

if-you-want-to-save-an-image-from-a-website-to-your-phone-tap-and-hold-it-until-this-menu-pops-up-tap-save-image-to-store-the-photo-on-your-phone-you-can-retrieve-it-later-from-your-phones-photos-app

۳- با فعال‌سازی ویژگی Do Not Disturb در بخش تنظیمات (Settings)، هنگامی که آیفون شما قفل باشد هیچ نوتیفیکیشنی نمایش داده نمی‌شود. نه تماس‌، نه پیامک و نه هیچ چیز دیگر. این ویژگی برای زمانی که خواب هستید ایده‌آل است. ویژگی Do Not Disturb، قابلیت تنظیم و شخصی‌سازی نیز دارد.

under-settings-you-can-switch-on-the-iphones-do-not-disturb-feature-that-means-you-wont-get-notifications-or-calls-while-your-phone-is-locked-its-best-to-switch-this-on-while-youre-sleeping

۴- در هنگام ارسال پیام، می‌توانید به جای نوشتن، آن را بیان کنید. برای این کار بر روی کلید میکروفون در صفحه‌کلید زده و پیام خود را بگویید. آیفون با دقت هر چه تمام‌تر پیام شما را درج کرده و سایر کارها را انجام می‌دهد.

you-can-compose-text-using-your-voice-from-the-keyboard-tap-the-microphone-icon-and-just-say-what-you-want-to-type-your-iphone-will-do-the-rest-its-very-accurate

۵- شما می‌توانید، شکلک‌ها و آدمک‌های جالبی را به صفحه‌کلید خود اضافه کرده و از آن‌ها در هنگام ارسال پیام استفاده کنید. از بخش تنظیمات وارد بخش General و سپس Keyboard بشوید. حالا گزینه Add New Keyboard را انتخاب و در لیست بازشده بر روی گزینه Emoji بزنید، تا به لیست صفحه‌کلیدهای‌ شما اضافه شود. برای استفاده از شکلک‌های جدید، در صفحه‌کلید، بر روی کلید کره‌زمین بزنید.

you-can-enable-the-emoji-keyboard-under-settings--general--keyboard-then-select-add-new-keyboard-scroll-until-you-see-emoji-and-tap-to-add-it-to-use-emoji-tap-the-button-that-looks-like-a-globe-on-your-keyboard

۶- اگر می‌خواهید اپلیکیشن‌ها باز را به صورت کامل ببندید. دوبار بر روی کلید Home بزنید تا Tray آن نمایش داده شود. سپس انگشت خود را بر روی آیکون یکی از اپلیکیشن‌ها نگاه دارید تا شروع به لرزیدن کنند. حالا برای بستن هر اپلیکیشن، کافی است بر روی علامت قرمز رنگ گوشه آیکون آن بزنید.

if-you-want-to-close-an-app-double-tap-your-iphones-home-button-this-tray-of-apps-will-pop-up-tap-and-hold-an-icon-until-the-apps-start-to-wiggle-then-tap-the-red-circle-to-close-the-app

۷- شما می‌توانید، هنگام اتصال به وای‌فای، از لیست‌ مخاطبان، ایمیل و چیزهای دیگر، در iCloud نسخه پشتیان تهیه کنید. برای این کار از بخش تنظیمات، به قسمت iCloud رفته و بر روی گزینه Storage & Backup بزنید.

you-can-back-up-your-phones-contacts-settings-email-etc-to-icloud-every-time-your-phone-is-charging-and-connected-to-wifi-go-to-settings--icloud--storage-and-backup-to-enable-this-feature

۸- اگر در حال مطالعه یک صفحه طولانی هستید و می‌خواهید سریع به بالای صفحه بازگردید، بر روی نوار سیاه‌رنگ بالای صفحه‌ که محل نمایش ساعت است بزنید.

if-youre-reading-a-long-list-and-want-to-jump-back-to-the-top-of-the-page-tap-the-black-bar-that-displays-the-time-at-the-top-of-your-screen

۹- شاید تنظیم آلارم برای شما کاری خسته‌کننده محسوب شود. می‌توانید این کار را به سیری محول کنید. 
برای انجام این کار، با نگاه داشتن کلید Home، سیری را فراخوانی کنید و در ادامه از این عبارت استفاده کنید:[Set my alarm for [time و به جای [time] زمان مورد نظر خود را بگویید.

its-pretty-tedious-to-set-a-new-alarm-using-the-iphones-clock-app-its-a-lot-easier-to-have-siri-do-it-instead-press-and-hold-your-iphones-home-button-until-siri-pops-up-then-say-set-my-alarm-for-whatever-time-you-wish-easy

۱۰- هنگام وب‌گردی با مرور سافاری، می‌تواند لینک‌های خود را به کمک سرویس‌های مختلف به اشتراک بگذارید. تنها کافی‌است بر روی کلیدی با آیکون فلش کلیک کرده و سرویس خود را انتخاب کنید.

while-browsing-websites-in-safari-you-can-easily-share-links-using-a-variety-of-services-tap-the-icon-at-the-bottom-of-your-screen-that-looks-like-an-arrow-jumping-out-of-a-box-and-select-the-service-youd-like-to-share-on

۱۱- شما می‌توانید بدون اجرای اپلیکیشن Music، اجرای موسیقی‌های خود را کنترل کنید. برای اینکار، دو بار بر روی کلید Home بزنید تا Tray باز شود. حالا Tray را از چپ به راست بکشید تا کنترلر موزیک پدیدار شود. اولین آیکون در سمت چپ برای فعال‌سازی و غیر‌فعال‌سازی چرخش خودکار صفحه است.

you-can-control-your-music-without-opening-a-separate-app-double-tap-your-iphones-home-button-then-swipe-the-tray-of-apps-from-left-to-right-to-view-these-controls-that-button-on-the-far-left-can-lock-your-phones-orientation-in-landscape-or-portrait

۱۲- به کمک هدفون آیفون می‌توانید تماس‌ها، سیـری و موزیک‌های خود را کنترل کنید.

برای مثال، برای اجرا و توقف موزیک، کلید وسط هدفون را فشار دهید. به کمک همین کلید می‌توانید به تماس خود پاسخ داده و با فشردن و نگه‌داشتن، آن‌ها را رد کنید. برای گرفتن عکس کلید افزایش صدا (+) زده و برای فراخوانی سیری کلید وسط را فشرده و نگه دارید.

اگر به ترفندهای آیفون علاقمند هستید، مطالعه مقاله‌های ۱۰ نکته و ترفند کاربردی در آیفون و ۷‌ ترفند برای استفاده بهتر از دوربین آیفون و ۱۰ عملکرد پنهان در هدفون‌های آیفون را به شما توصیه می‌کنیم.

اگر شما نیز ترفندهای دیگری می‌شناسید آن‌ها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

 شما می توانید از گوشی خود فقط به عنوان یک وسیله برای صحبت کردن استفاده کنید. در این صورت مهمترین فاکتور خرید گوشی برای شما، کیفیت صدای آن خواهد بود و کیفیت دوربین، قابلیت نصب نرم افزار های مختلف و ... برای شما جزو فاکتور های مهم محسوب نمی شود.

ولی اگر جزو افرادی هستید که به ارسال SMS و گشت و گذار در اینترنت و یا گوش دادن به موزیک علاقه مندید، با توجه به نیازتان باید موارد مهمتری را در نظر بگیرید. بنابراین برای خرید گوشی موبایل باید بدانید قرار است از گوشی خود دقیقا چه استفاده ای بکنید.

در ادامه با در نظر گرفتن نیاز کاربران، روش انتخاب گوشی مناسب را به شما معرفی می کنیم.

کیفیت صدای گوشی

یکی از مهمترین ویژگی های گوشی موبایل، کیفیت صدای ارسالی و دریافتی در گوشی است. اگر صدای شما به خوبی به طرف مقابل نرسد، مسلما گوشی خوبی را انتخاب نکرده اید. از طرفی اگر صدای طرف مقابل نیز با کیفیت مناسب به شما نرسد، گوشی انتخابی شما عملا بلااستفاده و یا آزاردهنده است. به همین علت بهتر است پیش از خرید گوشی، سیم کارت خود را داخل آن قرار داده و با یکی از نزدیکان تماس بگیرید و با صدای آرام با وی صحبت کنید تا مطمئن شوید با این صدای کم نیز، می توانید با وی مکالمه کنید.

البته توجه کنید که در بازار موبایل کشور ما اکثر مغازه داران، گوشی های خود را برای بررسی و قرار دادن سیم کارت، در اختیار شما قرار نمی دهند. بنابراین اگر نتوانستید کیفیت صدای گوشی را بررسی کنید، یکی از بهترین راه ها مشاهده بررسی های موجود در اینترنت است. بهتر است همواره پیش از خرید گوشی، مشخصات فنی مربوط به گوشی را بررسی کنید.

طراحی

شما ابتدا باید طراحی مطلوبتان را مد نظر بگیرید. برای انتخاب طراحی گوشی می توانید از موارد زیر کمک بگیرید.

  • گوشی با نمایشگر لمسی بزرگ را می پسندید؟ نمایشگر های لمسی بزرگ برای کاربرانی که به گشت و گذار در اینترنت، بازی های موبایل و یا مطالعه متون علاقه مند هستند، مناسب هستند.
  • گوشی با نمایشگر لمسی بزرگ و مجهز به صفحه کلید کشویی را ترجیح می دهید؟ صفحه کلید کشویی برای کاربرانی که به صفحه کلید مجازی یا لمسی عادت ندارند مناسب است.
  • گوشی مجهز به صفحه کلید کامل یا QWERTY را بیشتر می پسندید یا گوشی با صفحه کلید معمولی؟ اگر به ارسال SMS علاقه مندید خرید گوشی با صفحه کلید QWERTY را به شما توصیه می کنیم.
  • تمایل دارید گوشی را در جیب خود قرار دهید؟ در این صورت حتما آن سعی کنید گوشی کوچک را انتخاب کنید
  • به ارسال SMS علاقه مندید؟ گوشی تهیه کنید که مجهز به صفحه کلید باشد.
  • عمر باتری گوشی برای شما اهمیت دارد یا برایتان مهم نیست روزی یک یا دو بار تلفن تان را شار کنید؟ اگر عمر باتری گوشی برای شما مهم است به قدرت باتری گوشی که با واحد mAh (میلی آمپر در ساعت ) مشخص شده، اهمیت دهید.

با توجه به مواردی که ذکر شد، طراحی گوشی خود را انتخاب کنید. 

slide-show-nokia-n900-qwerty-keyboard

ضخامت گوشی هایی که دارای هر دو صفحه کلید کشویی و صفحه لمسی می باشد، بیشتر خواهد بود.

اگر پهن بودن گوشی برای شما اهمیت ندارد، و با صفحه کلید مجازی تلفن های هوشمند راحت نیستید، گوشی با صفحه کلید QWERTY یا صفحه کلید کامل را انتخاب کنید. این گوشی ها نسبتا پهن تر هستند ولی در عوض دارای صفحه کلید کامل مشابه کی بورد می باشند. گوشی که در تصویر زیر می بینید مجهز به صفحه کلید QWERTY است.

qwertymobile-phones-qwerty-keyboard-noklae97-1

بنابراین برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید، ابتدا طراحی و ظاهر گوشی را برای خود مشخص کنید. 

برای مشاهده ادامه مطلب، صفحه دوم را مشاهده کنید.


سیستم عامل

شما می توانید با تهیه گوشی موبایل مناسب، بسیاری از نیاز های خود را پوشش دهید. به طور مثال با تهیه یک گوشی مناسب، دیگر نیازی به تهیه MP3 Player، کنسول بازی دستی و  یا PDA نخواهید داشت.

برخی از گوشی های موبایل جدید مجهز به سیستم عامل هایی هستند که می توانند بسیاری از اموری که با کامپیوتر انجام می دهید را پوشش دهند. با استفاده از این گوشی ها می توانید ایمیل خود را چک کنید، بازی های مختلف را روی گوشی اجرا کنید، از برنامه های حسابداری، آفیس و .. روی گوشی خود بهره مند شوید و به طور کلی از یک دستگاه به جای چندین دستگاه استفاده کنید.

بنابراین اگر تمایل دارید گوشیی تهیه کنید که به نحوی همه کاره باشد باید بدنبال تلفن با یکی از سیستم عمل های زیر باشد:

  • سیستم عامل اندروید ؛ اندروید بر روی گوشی های موبایل و تبلت های مختلف نصب شده است. با کلیک بر روی این لینک می توانید بهترین قابلیت های جدیدترین نسخه اندروید را مشاهده کنید. در حال حاضر حدود 300 هزار نرم افزار برای این سیستم عامل وجود دارد.
  • سیستم عامل iOS ؛ این سیستم عامل تنها بر روی ابزارهای موبایل اپل یعنی آیفون و آیپد نصب شده است. در این مقاله می توانید تمام ویژگی های جذاب نسخه 5 سیستم عامل iOS را مشاهده کنید. iOS رکورد بیشترین نرم افزار را با بیش از 500 هزار App در دست دارد.
  • سیستم عامل بلک بری ؛ Black Berry OS بر روی گوشی های مختلف ساخت بلک بری نصب شده است. برای مشاهده عملکرد این سیستم عامل اینجا کلیک کنید.
  • سیستم عامل Windows Phone 7 ؛ WP7 محصول جدید مایکروسافت است که با وجود اینکه تنها یک سال از تولدش می گذرد در بازار جای باز کرده است. در حال حاضر حدود 40 هزار نرم افزار برای این سیستم عامل وجود دارد. WP7 بر روی گوشی های جذابی مانند Nokia Lumia 800 نصب شده است.

android-is-simple-android_landing_portfolio

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقایسه سیستم عامل های مختلف این مقاله را مشاهده کنید:

اگر به نصب نرم افزار های مختلف بر روی گوشی علاقه مندید، به شما پیشنهاد می کنیم یکی از مدل های اندروید یا آیفون را تهیه کنید. چراکه این دو سیستم عامل جزو پرطرفدارترین سیستم عامل ها بوده و به همین دلیل برنامه های جذابی برای هر دو آنها وجود دارد.

نمایشگر

اگر تمایل دارید با گوشی خود در اینترنت گشت و گذار کنید به نکات زیر توجه کنید:

  • سایز نمایشگر 3 اینچ یا بیشتر؛ سایز بزرگتر نمایشگر باعث می شود راحت تر بتوانید در اینترنت گشت و گذار کنید و مطالب سایت های مختلف را مشاهده کنید.
  • نمایشگر لمسی با رزولوشن بالا؛ نمایشگر گوشی شما علاوه بر اینکه باید نسبت به دستورات لمسی حساس باشد، باید رزولوشن بالایی نیز داشته باشد. هر چه رزولوشن نمایشگز بیشتر باشد کیفیت تصویری که مشاهده می کنید  نیز بهتر خواهد بود.

نمایشگر های AMOLED در نور آفتاب خوب عمل می کنند و رفلکس کمی دارند. بنابراین اگر قصد دارید از گوشی خود در نور زیاد استفاده کنید بهتر است تلفن با نمایشگر AMOLED تهیه کنید. برای مشاهده تکنولوژی به کار رفته در نمایشگر های مختلف مقاله "بررسی انواع نمایشگرهای Retina،Super AMOLED و Super AMOLED Plus" را مطالعه کنید.

اگر به تماشای ویدئو و انجام بازی با گوشی علاقه مندید، از گوشی های با رزولوشن qHD به بالا استفاده کنید. qHD به معنی رزولوشنی معادل یک چهارم Full HD و سه چهارم 720P است.


دوربین

اگر شما هم جزو دسته ای هستید که تمایل دارید با گوشی خود عکس های زیادی بگیرید، حتما به مشخصات فنی دوربین گوشی توجه کنید. در این صورت سعی کنید گوشی تهیه کنید که دوربین آن حداقل 5 مگاپیکسل باشد. گوشی هایی با رزولوشن 8 و 12 مگاپیکسل نیز در بازار موجود هستند ولی مگاپیکسل بیشتر صرفا به معنای دوربین بهتر نیست. اگر به عکاسی با دوربین موبایل علاقه مندید توجه کنید که دوربین موبایل شما حتما مجهز به فلش دوتایی LED یا فلش Xenon باشد. در این صورت کیفیت عکس هایی که در شب میگیرید نیز قابل قبول خواهند بود.

5-mg-camera-of-mobile-1

دوربین اکثر گوشی های موبایل مجهز به قابلیت فیلمبرداری نیز هستند. اگر این مورد نیز برای شما اهمیت زیادی دارد باید گوشی تهیه کنید که مجهز به قابلیت فیلمبرداری با کیفیت HD یا Full HD باشد. اگر مکالمه تصویری برایتان مهم است و از نرم افزارهای همچون اسکایپ استفاده می کنیم بهتر است به دوربین جلو گوشی نیز توجه کنید. 

پردازشگر

بسیاری از کاربران تاکید دارند که فقط گوشی هایی با پردازنده دو هسته ای تهیه کنند. ولی نکته ای که این کاربران به آن توجه نمی کنند این است که پردازنده دو هسته ای گوشی موبایل برای کاربران عادی ضروری نیست.

به طور مثال اگر شما از برنامه های سنگین و یا  بازی های سه بعدی استفاده می کنید، بهتر است یک گوشی با پردازنده دو هسته ای یا سرعت 1GHz تهیه کنید. ولی اگر از بازی های ساده لذت می برید و قصد ندارید با گوشی خود همزمان چندین کار را انجام دهید، نیازی به تهیه گوشی با پردازنده چند هسته ای ندارید.

نوع سیستم عامل و نحوه استفاده آن از منابع سخت افزاری نیز در انتخاب تلفن چند هسته ای تاثیر گذار است. بعنوان مثال نحوه اجرای همزمان نرم افزارها در سیستم عامل ویندوز فون به نحوی است که تمام امور با یک پردازنده تک هسته ای به خوبی و بصورت روان اجرا می شوند.

نسخه سیستم عامل نصب شده روی گوشی نیز یکی از مهمترین مواردی است که حتما باید به آن توجه کنید. خصوصا اگر قصد دارید از گوشی های هوشمند با سیستم عامل های مختلف استفاده کنید. به طور مثال سیستم عامل اندروید نسخه 2.3 از نسخه 2.2 همین سیستم عامل سریع تر است.

عمر باتری

معمولا قدرت باتری هر گوشی در مشخصات فنی آن با واحد میلی آمپر ساعت (mAh) عنوان می شود. این عدد به صورت تئوری نمایشگر قدرت باتری است ولی در عمل آنچه عمر باتری را معین می کند، نحوه استفاده شما از گوشی است. به طور مثال اگر Wi-Fi گوشی را روشن کنید، باتری آن خیلی زودتر از حالتی که Wi-Fi خاموش است، مصرف می شود. بنابراین اگر عمر باتری برای شما اهمیت دارد هم به قدرت باتری توجه کنید و هم مقاله "افزایش طول عمر باتری انواع گجت ها" را مطالعه کنید.

به نظر شما چه موارد دیگری در انتخاب یک گوشی می توانند تعیین کننده باشند. آیا با در نظر گرفتن قیمت و با توجه به اطلاعات بالا می توان یک گوشی مناسب تهیه کرد؟

چهار شنبه 3 / 4 / 1392برچسب:, :: 1:26 :: نويسنده : darush

 

گوشی‌های موجود در بازار

۱. نوکیا لومیا 920

Lumia 920

چه چیزی از یک گوشی عالی ویندوز فون هفتی بهتر است؟ قطعا یک گوشی ویندوز فون هشتی! و ما هیچ تردیدی نداریم که بگوییم، در حال حاضر لومیا ۹۲۰ بهترین گوشی ویندوز فونی موجود در بازار است.

سادگی نقطه قوت این همراه زیباست. نوکیا در لومیا ۹۲۰ همه اصول پایه‌ای را به بهترین شکل اجرا کرده است. از دفترچه تلفن و لیست تماس‌ها و کیفیت تماس گرفته تا گشت‌وگذار در اینترنت و خدمات پیام رسانی و البته پشتیبانی از شبکه نسل چهارم.

دوربین ۸ مگاپیکسلی لومیا ۹۲۰ از بهترین دوربین‌هایی است که ما تا کنون استفاده کرده‌ایم و برای هر کسی که به دنبال یک گوشی دوربین‌دار عالی می‌گردد، لومیا ۹۲۰ بهترین گزینه است.

صفحه نمایش ۴.۵ اینچی این تلفن نیز یکی از بهترین‌ها است. صفحه نمایش شفاف و با کیفیتی که به لطف تکنولوژی PureMotion تماشای فیلم و گشت‌وگذار در اینترنت را به تجربه‌ای لذت‌بخش برای شما تبدیل می‌کند. از نکات جالب دیگر لومیا ۹۲۰ این است که  شما حتی می‌توانید در روزهای سرد زمستانی با دستکش نیز با تلفن همراه خود کار کنید.

قیمت لومیا 920 در بازار تهران 2,405,000 تومان

۲. نوکیا لومیا 820

Lumia 820

اگر جیب‌های شما به اندازه کافی بزرگ نیست یا دست‌هایتان کمی کوچک است، ممکن است دلتان بخواهد نگاهی به لومیا ۸۲۰ بیاندازید. این گوشی نیز تجربه کار با یک تلفن هوشمند ویندوز فونی کامل را برای شما فراهم می‌کند، البته در صفحه نمایش کوچکتر.

لومیا ۸۲۰ کماکان نقاط قوت برادر بزرگترش، لومیا ۹۲۰، را دارد مواردی که شامل شارژر بیسیم، پشتیبانی از شبکه نسل چهارم و NFC می‌شود و در عین حال این امکان را به شما می‌دهد که با تغییر کاور خارجی آن، آن‌را با سلیقه و حالت فعلی خود هماهنگ کنید.

قیمت لومیا 820 در بازار تهران 1,890,000 تومان

۳. HTC 8X

HTC 8X

در حالیکه که 8X تا کنون از لحاظ ظاهر، زیباترین گوشی ویندوز فون هشتی به شمار می‌رود، اما در درون خود توانایی و قدرت لازم را برای شکست لومیا ۹۲۰ ندارد.

شما در این گوشی با استفاده از تکنولوژی Beats و مجموعه ای از تقویت کننده‌های صوتی مناسب به کیفیت صدای خروجی عالی از طریق بلندگوهای داخلی یا هدفون دست پیدا خواهید کرد. همچنین به لطف بدنه باریک آن، این گوشی به راحتی در دستان شما جای می‌گیرد.

8X به هیچ عنوان گوشی بدی نیست، اما در عین حال نمی‌توان آن را به عنوان بهترین گوشی هوشمند ویندوز فون هشتی موجود در بازار به حساب آورد.

قیمت HTC 8X در بازار تهران 1,500,000 تومان

۴. HTC 8S

HTC 8S

HTC 8S ظاهر جذاب و در عین حال خاصی دارد. ویژگی‌هایی که هر دو با ظاهر رنگارنگ و زیبای ویندوز فون ۸ هماهنگ هستند. این گوشی به عنوان یک گوشی رده میانی، به طرز شگفت انگیزی سریع و نرم و روان است و در عین حال حداقل در یک زمینه، یعنی پشتیبانی از کارت حافظه Micro SD، از بزرگان این خانواده یعنی لومیا ۹۲۰ و 8X سرتر است.


قیمت HTC 8S در بازار تهران 1,000,000 توماندر طرف دیگر باتری این گوشی را در بهترین حالت می‌توان متوسط توصیف کرد. گشت‌وگذار در اینترنت کمی کند به نظر می‌رسد، ولی این کندی به میزانی نیست که در بقیه اپلیکیشن‌ها قابل توجه باشد. همچنین قیمت در نظر گرفته شده برای این گوشی کمی از آن چیزی که باید باشد، بیشتر است.

۵. نوکیا لومیا 900

Lumia 900

ما به هیچ وجه نمی‌توانیم از لومیا ۹۰۰ چشم پوشی کنیم. از بعد از سال ۲۰۱۰ و ارتقا آیفون تا کنون، از استفاده از هیچ گوشی دیگری در این حد لذت نبرده بودیم. اما با وجود عرضه گوشی مانند لومیا ۹۲۰ که از شبکه نسل چهارم و نسخه جدید ویندوز فون بهره می‌برد، لومیا ۹۰۰،که به تازگی به ویندوز فون ۷.۸ ارتقا یافته است، هیجان و جذابیت اولیه خود را از دست داده است.

۶. نوکیا لومیا 800

Lumia 800

دیگر کمی از زمان لومیا ۸۰۰ گذشته است، اما هنوز هم می‌توان روی آن به عنوان یک گوشی بدون مشکل و قابل اتکا حساب کرد. این گوشی از ویندوز فون ۷.۵ بهره می‌برد و قرار است به زودی به نسخه ۷.۸ مجهز شود.

از نقاط قوت این گوشی می‌توان به وجود حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی، دوربین باکیفیت ۸ مگاپیکسلی، طراحی زیبا و جذاب و راحت بودن در دست و پردازنده ۱.۴ گیگاهرتزی اشاره کرد. اما در سمت دیگر، دوام باتری این گوشی به شدت ناامیدکننده است و صفحه نمایش AMOLED آن نیز هیچ وقت زیبایی ویندوز فون ۸ را نخواهد دید.

اما در کل اگر می‌خواهید یک گوشی ویندوز فونی با طراحی ساده بخرید می‌توانید روی لومیا ۸۰۰ حساب کنید.

قیمت لومیا 800 در بازار تهران 850,000 تومان

و در آینده...

۱. نوکیا لومیا 620

Lumia 620

نشانه‌های اولیه درباره لومیا ۶۲۰ مثبت به نظر می‌رسند و با توجه به قیمت مناسب آن، این پتانسیل را دارد که به یک گزینه جذاب برای کسانی که قصد تجربه ویندوز فون ۸ را دارند، تبدیل شود.

به طور خلاصه لومیا ۶۲۰ را می‌توان نمونه کوچکتر لومیا ۸۲۰ به حساب آورد، بدون شارژر بیسیم و با سخت افزار کمی ضعیف‌تر از آن، که این می‌تواند نشانه‌های خوب برای ۶۲۰ باشد.

باید صبر کرد و دید که آیا پردازنده ضعیف‌تر و رم کمتر لومیا ۶۲۰ مشکلی در اجرای ویندوز فون ۸ به وجود می‌آورد یا نه. ما قضاوت دقیق‌تر خود را پس از بررسی تمام جوانب لومیا ۶۲۰ اعلام خواهیم کرد.

۲. سامسونگ اتیو S

Ativ s

اتیو S یک گجت ویندوز فون هشتی خیلی خوب خواهد بود و از امکاناتی نظیر ساختار باریک، صفحه نمایش بزرگ، باتری قابل تعویض و پشتیبانی از کارت حافظه Micro SD بهره می‌برد که رقبای آن با برند HTC و نوکیا از داشتن همزمان آن‌ها بی‌بهره‌اند.

با توجه به ساختار عالی، سخت افزار مناسب و حافظه قابل ارتقا، اتیو S یک گزینه عالی ویندوز فون هشتی خواهد بود. اما در طرف دیگر عدم پشتیبانی این گوشی از 4G باعث می‌شود که ما نتوانیم به طور ۱۰۰ درصد به 8X یا لومیا ۹۲۰ ترجیح دهیم.(امکانی که در کشور ما تا اطلاع ثانوی پارامتری برای خرید به حساب نخواهد آمد.)

۳. هواوی Ascend W1

Ascend W1

ما از این موضوع مطمئن هستیم که هواوی در حال کار بر روی مجموعه‌ای از دستگاه‌هایی با ویندوز فون ۸ است، اما این کمپانی چینی هنوز هیچ اطلاعاتی درباره پروژه های جدیدش به طور رسمی اعلام نکرده است.

اطلاعات لو رفته از یکی از این گوشی‌ها به نام Ascend W1 حاکی از این است که باید منتظر یک گوشی با صفحه نمایش ۴ اینچی، پردازنده دو هسته‌ای ۱.۲ گیگاهرتزی، دوربین ۵ مگاپیکسلی و باتری ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعتی به همراه NFC باشیم. با توجه به شایعات موجود قیمت این گوشی هم چیزی حدود ۲۰۰ دلار خواهد بود.

۴. هواوی Ascend W3

Ascend W3

هواوی احتمالا یک پرچمدار ۴.۵ اینچی به نام Ascend W3 نیز در آستین خود خواهد داشت. این گوشی همچنین به دوربین ۸ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئو HD مجهز خواهد بود. فعلا اطلاعات زیادی درباره Ascend W3 در دسترس نیست. اما ما گوش‌ها و چشمان خود را برای کسب اطلاعات بیشتر از آن باز نگه خواهیم داشت.

پنج شنبه 30 / 3 / 1392برچسب:, :: 23:57 :: نويسنده : darush

 گلکسی اس 4 جدیدترین محصول ابر کمپانی کره‌ای دنیای موبایل است، محصول بزرگ‌ترین تولید کننده تلفن در دنیا که در کمتر از یک ماه از عرضه آن بیش از 10 میلیون دستگاه فروش داشته است. گلکسی اس 4 از سخت افزار به روز و قدرتمندی بهره می‌برد. این تلفن به جدیدترین صفحه نمایش AMOLED با رزولوشن 1080p، پردازنده قدرتمند Exynos 5 Octa و همچنین جدیدترین نسخه سیستم عامل موبایل گوگل یعنی اندروید 4.2 تجهیز شده است. گلکسی اس 4 همچنین از یکی از بهترین دوربین‌های 13 مگاپیکسلی حال حاضر بهره می‌برد، تا علاقمندان به عکاسی نیز جذب این کهکشانی شوند.

 

گلکسی اس 4 سامسونگ در دو نسخه متفاوت عرضه می‌شود که یکی مجهز به پردازنده Snapdragon 600 ساخت کوالکام بوده و دیگری نیز مجهز به پردازنده Exynos 5 Octa است که بر اساس معماری خاص big.LITTLE آرم طراحی شده و از دو جفت پردازنده 4 هسته‌‌ای بهره می‌برد. از آنجایی که سامسونگ نسخه اکتا را وارد بازار کشور نموده ما نیز در این مقاله همین نسخه را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا با نقاط قوت و ضعف آن آشنا شوید.

تلفن گلکسی اس 4 توسط دفتر سامسونگ ایران در اختیار زومیت قرار گرفته است تا مورد بررسی قرار گیرد.

طراحی و سخت افزار

طراحی یک محصول صنعتی یکی از مهم‌ترین و چالش‌برانگیز ترین بخش از فرآیند نهایی سازی آن به‌‌شمار می‌رود. بخشی که چه بسا محصولات ارزشمندی به خاطر در نظرنگرفتن اهمیت آن به زباله‌دان تاریخ پیوستند. در دنیای مدگرای امروز طراحی یک محصول اولین فاکتور در جذب مشتری خواهد بود، به‌شکلی که فارغ از ویژگی‌های سخت‌افزاری دیگر، می‌تواند فروش موفق یک محصول را تضمین کند. سامسونگ بعد از طراحی‌های بحث‌برانگیز گلکسی S و گلکسی S2 ، زبان طراحی خاص خود را برای محصول موفق S3 به‌کار گرفت. S3 هرچند جزو بهترین‌های زمان خود در طراحی و کیفیت ساخت نبود، اما تمایز زیادی میان خود و دیگر پرچمداران ایجاد کرد. سامسونگ با به‌کارگیری همان زبان طراحی، اما با دقت و ظرافت بیشتر نسل چهارم کهکشانی‌ خود را برای رقابت به سوی بازار روانه کرد.

 

 

هرچند از نظر شکل و شمایل کلی، S4 شبیه به S3 است، اما سامسونگ در طراحی و ساخت این گوشی ریزه‌کاری‌های ارزشمندی را به‌کار بسته که قدمی رو به‌جلو برای تیم طراحی و ساخت این شرکت قلمداد می‌شود. در نگاه اول شباهت S4 به S3 قابل انکار نیست. به‌خصوص در رنگ سفید این شباهت به اوج خود می‌رسد. در رنگ مشکی به دلیل مشخص بودن  الگوی جدید (الگوی نقطه نقطه) تفاوت‌های میان این دو نسل بیشتر نمایان می‌گردد. بدنه گوشی تمام و کمال از پلاستیک ساخته شده است. حتی نوار نقره‌ای رنگ اطراف گوشی که شباهت زیادی به آلومینیوم دارد نیز از جنس پلاستیک می‌باشد. طراحان سامسونگ شروع این نوار فلزی رنگ را کمی بالاتر از شیشه محافظ نمایشگر آغاز کردند تا آن را نسبت به ضربات مستقیم به نمایشگر نیز بیش از گذشته مقاوم سازند. خوشبختانه این نوار نقره‌ای رنگ از نظر ظاهری جلوه زیباتری نسبت به نوار نقره‌ای رنگ S3‌ پیدا کرده است.

مشخصات فنی گلکسی اس 4 سامسونگ GT-I9500

  • پردازنده Exynos 5 Octa 5410 با 4 هسته 1.6 گیگاهرتز Cortex-A15 و 4 هسته 1.2 گیگاهرتز Cortex-A7 و گرافیک PowerVR SGX 544MP3
  • صفحه نمایش 5 اینچ Super AMOLED Plus با رزولوشن 1080p و تراکم 441 پیکسل در اینچ به همراه صفحه محافظ گوریلا گلس 3
  • دوربین 13 مگاپیکسل به همراه فلش LED، قابلیت فیلم‌بردای 1080p با نرخ 30 فریم در ثانیه
  • سیستم عامل اندروید 4.2 به همراه رابط کاربری TouchWiz UX
  • GetBC(52);
پنج شنبه 30 / 3 / 1392برچسب:, :: 23:48 :: نويسنده : darush

 

رابط گرافیکی و شخصی سازی

یکی از نخستین مواردی که در رابطه با ویندوز ۸.۱ قابل توجه است، آنکه صفحه‌ی قفل آن تغییر اساسی کرده است. از این پس می‌توانید حتی در صورت قفل بودن رایانه‌ی شخصی به تماس‌های دریافتی اسکایپ پاسخ دهید، یا اینکه با استفاده از دوربین اقدام به عکس‌برداری نمایید. حتی گزینه‌ای برای استفاده از قاب‌های مخصوص عکاسی خواهید داشت، که با استفاده از تصاویر موجود در رایانه، اسکای درایو و گوشی ویندوزی، مجموعه‌ای از تصاویر را نشان می‌دهد.

weathertile

از این گذشته ویندوز ۸.۱ ایده‌های بیشتری را از ویندوز فون عاریه گرفته است، و قابلیت جدید کاشی‌های کوچک و بزرگ را دارد – آیکون برنامه‌هایی که در صفحه‌ی آغازین نمایش داده می‌شوند. مثلاً در کاشی مربوط به آب و هوا، می‌توانید شرایط جوی را در سه شهر گوناگون مشاهده و پیش بینی آن را تا سه روز ملاحظه نمایید. در برنامه‌ تقویم، تمامی قرارهای کاری شما در طی یک روز آینده قابل مشاهده است؛ و در برنامه‌های ثالثی نظیر توئیتر نیز اطلاعات اضافی را خواهید دید. جانسون هریس، مدیر بخش تجربه‌ی کاربران در تیم مایکروسافت می‌گوید؛ «شما همچنان اعلانات را دریافت خواهید کرد، مطالب را خواهید دید و بر روی آن‌ها حساب خواهید کرد، و تمامی این قابلیت‌ها یک سوم فضای صفحه را می‌گیرند». برنامه‌های رومیزی نیز به طور پیش فرض از کاشی‌های رنگارنگی استفاده خواهند کرد، و توسعه دهندگان نیز با استفاده از این گزینه می‌توانند قابلیت‌های غنی‌تری بسازند.

این بهینه‌سازی‌ها در صفحه‌ی آغازین نیز وجود دارد. برنامه‌ها در ویندوز ۸ به طور خودکار به صفحه‌ی آغازین می‌چسبند و هریس معتقد است که «این، آن چیزی نبود که تصورش را می‌کردیم» و چنین قابلیتی در ویندوز ۸.۱ به صورت کنترل شده‌تری وجود دارد. در این روایت، مایکروسافت برنامه‌ها را به صفحه‌ی آغازین برچسب نمی‌زند، در عوض می‌توانید در حالت نمایش «تمامی برنامه‌ها» آن‌ها را ببینید. این نمایش شامل فیلترهایی برای دسته بندی برنامه‌ها با توجه به میزان کاربرد یا دسته بندی تعریف شده است. از طرف دیگر، می‌توان از دیگر گزینه‌ها برای یافتن برنامه‌ بهره برد.

مایکروسافت همچنین در حال تغییر ظاهر صفحه‌ی آغازین است و با توجه به ظاهر شخصی سازی شده‌ی جدید و افزوده شدن رنگ و شکل های جدید یا افزودن عکس زمینه برای صفحه‌ی آغازین این خصوصیات آنچنان در حال افزایش است که حتی می‌توان برای آن حرکت‌های گوناگونی را تعریف کرد. از سوی دیگر باز تعریف محل قرارگیری برنامه‌ها در صفحه‌ی آغازین در ویندوز ۸.۱ ساده‌تر شده است و حتی کاربران اجازه خواهند داشت تا چندین برنامه را انتخاب کرده و آن‌ها ا در آن واحد مرتب نمایند.

snapviewmultitasking.png

نمایش گسترده‌تر، حالت مترو را جذاب‌تر خواهد کرد

شاید بزرگ‌ترین تغییر، حداقل از منظر نمایش و ظاهری همانا نحوه‌ی مرتب کردن برنامه‌ها در حالت ویندوز ۸ است. به طور پیش فرض، اگر بر روی یکی از لینک‌های مربوط به برنامه‌ای نظیر Mail کلیک کنید، در حالت نمایش ۵۰/ ۵۰ باز می‌شود و به اندازه‌ی این برنامه بزرگ، کادری در کنارش به نمایش در می‌آید. اگر تصویری را از ایمیل یا جای دیگری بگشایید، نسبت نمایش ۶۰/۴۰ خواهد شد و فضای بیشتری به برنامه‌ی نمایش عکس تعلق خواهد گرفت. همچنین هر برنامه‌ای می‌تواند چندین پنجره داشته باشد، و حتی به شما اجازه می‌دهد دو وب سایت را در کنار هم بگشایید، برای نمونه در حالتی که از چندین صفحه نمایش استفاده می‌کنیم.

این نمایش‌های جدید، به کاربران ویندوز ۸.۱ اجازه می‌دهد تا میزان حجم نمایش صفحه را مشخص نمایند و در صورت تمایل فضای بیشتری را به آن‌ها اختصاص دهند. در صفحات نمایش با کفیت، تعداد برنامه‌هایی که می‌توانید در کنار هم بچینید با توجه به وضوح نمایش افزایش پیدا می‌کند – ما چهار برنامه را در یک نمایشگر ۲۷ اینچ مشاهده کردیم. در نمایشگرهایی با وضوح پایین، این محدودیت ویندوز ۸ برداشته شده است و ابزارهایی که دارای وضوح ۷۶۸×۱۰۲۴ پیکسل هستند، می‌توانند نمایی ۵۰/ ۵۰ داشته باشند. این موضوع به معنی نمایش ۷ تا ۸ اینچی هر یک از موارد است.

newstart.png

هر یک از برنامه‌ها که نصب شده یا به صفحه‌ی آغازین متصل شده‌اند، در کنار تنظیمات گوناگونی که دارند، به طور خودکار می‌توانند با سایر رایانه‌های رومیزی ویندوز ۸.۱ همگام شوند، البته این مهم نیازمند حساب کاربری مایکروسافت خواهد بود. رایانه‌های شخصی سازی مستقل می‌توانند این روند یا کل سیستم را برگزینند؛ بدین ترتیب با صفحه‌ی آغازین واحدی مواجه هستیم که در همه جا یکسان خواهد بود. این برنامه‌ها در ویندوز ۸.۱ به صورت خودکار بروز می‌شوند و همگی از ظاهر یکسان فروشگاه بهره می‌برند؛ به گونه‌ای که کاوش در بین برنامه‌های غیر رایگان ساده‌تر از قبل خواهد شد.

از این گذشته مایکروسافت به فکر بازگرداندن دکمه‌ی «شروع» به ویندوز ۸.۱ است، قابلیتی که می‌تواند دل بسیاری از کاربران را به دست آورد. پیش‌تر درباره‌ی این دکمه مطلبی را در زومیت منتشر کرده‌ایم.

جستجو

300icons

هریس معتقد است، «کار جدیدی که در ویندوز ۸.۱ انجام داده‌ایم، بهینه سازی قابلیت جستجو است». مایکروسافت مدعی است که این قابلیت یکی از پراستفاده‌ترین موارد در ویندوز ۸ بوده است و بیش از ۹۰ درصد از کاربران از آن استفاده کرده‌اند. «ما قابلیت جستجو را به گونه‌ای بهینه کرده‌ایم که بتوان با استفاده از یک کادر، کل رایانه، فایل‌ها، تنظیمات و محتوای موجود در صفحات وب یا اطلاعات موجود در برنامه‌ها را جستجو نمایید.» یعنی آن‌ها می‌خواهند این قابلیت را در ویندوز ۸.۱ قوی‌تر از قبل کنند. یا مثلاً با جستجوی نام هر یک از سوپراستارها مثل «مریلین مونرو» اطلاعات جامع و کاملی از این بازیگر چه به صورت محلی و چه تحت وب در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برای نمونه این داده‌ها از ویکی پدیا گرفته شده است و با کلیک بر روی آن به جای هدایت به صفحه‌ی وب ویکی پدیا به برنامه‌ی کاربردی آن هدایت خواهید شد.

بینگ به طور کامل و جامع در ویندوز ۸.۱ مجتمع خواهد شد

اگر جستجویی قادر باشد محتوای یک فیلم را بکاود، آنگاه می‌توانید موارد مورد نظر خود را یافته و این فیلم‌ها را از سرویس آن‌لاین اجاره نمایید. همین موضوع در ارتباط با موسیقی و تصاویر نیز صادق است، کاربران قادر خواهند بود آهنگ‌ها را از سرویس موسیقی ایکس باکس دریافت کرده و آن‌ها را پخش نمایند. همانند گزینه‌های مربوط به جستجو، شما می‌توانید این کار را از صفحه‌ی آغازین انجام دهید. کلید میانبر جدید، «ویندوز + S» است که در همه جا پنل مخصوص جستجو را باز می‌کند.

search300

به طور پیش‌فرض این فهرست در پنل کناری (سمت راست) است و بین برنامه‌ها، فایل‌های موسیقی، تنظیمات، سایر فایل‌ها، تصاویر و وب را می‌کاود و پیشنهاداتی محلی و فرا محلی ارائه می‌کند. هریس در این رابطه می‌گوید، «بدین ترتیب تنها با یک ابزار می‌توانید کل رایانه‌ی شخصی خود را بکاوید». از نظر مفهومی، چنین ابزاری بسیار قدرتمند است و به شما اجازه می‌دهد تمامی فضای موجود را بگردید و تصاویری که پیش‌تر گرفته‌اید را به سادگی بیابید. بسیاری از قابلیت‌های جستجو از بینگ نیرو گرفته است و جالب اینجاست که مایکروسافت به کاربر اجازه نمی‌دهد این جستجوگر را با دیگر گزینه‌های موجود نظیر گوگل تعویض نماید. هریس می‌افزاید «ما نمی‌توانیم از دیگر ارائه دهندگان سرویس‌های جستجو در این رابط پشتیبانی نماییم».

تجربیات جدید جستجو یکی از مثال‌های کلیدی در رابطه با رویکرد تازه‌ی مایکروسافت برای بهره هر چه بیشتر از بینگ در محصولات خود است. استفان ویتنر، مدیر بخش جستجو در شرکت مایکروسافت در گفتگویی با وب سایت The Verge اذعان می‌کند که بینگ خدمات شایان توجهی را به رابط ویندوز ۸.۱ اعطا کرده است، اما این موضوع تنها آغاز راه است. قابلیت‌هایی که بینگ به ویندوز ۸.۱ داده است را نمی‌توان برای نمونه در ویندوز فون یا دیگر محصولات مایکروسافت مشاهده نمود، اما آن‌ها به دنبال گسترش حوزه‌ی استفاده از این ابزار هستند. وی می افزاید: «مایکروسافت به دنبال استفاده‌ی بیش از پیش از بینگ در سایر ابزارها و پلتفرم ها است». اگر این قابلیت همان‌طور که وعده‌اش را داده کار کند، آنگاه می‌توان آن را نقطه‌ی مرکزی برای انواع جستجوها دانست؛ قابلیتی درست مشابه سرویس Google Now.

اسکای درایو توکار، اینترنت اکسپلورر و همگام‌سازی با ویندوز فون

هریس می‌گوید: «آلان تمام سیستم عامل به سرویس ابری تجهیز شده است و از اسکای درایو به خوبی بهره برداری می‌شود». در حال حاضر موتور همگام‌سازی اسکای درایو به طور مستقیم در ویندوز ۸.۱ کار گذاشته شده است. به طور پیش فرض کل محتوایی که در این سرویس ابری دارید به رایانه‌ی شما بارگذاری نمی‌شود. در عوض به طور هوشمند تنها بخشی از فایل‌ها را برای شناسایی صرف آن‌ها دریافت می‌کند. به محض اینکه فایلی را باز می‌کنید، مابقی قسمت‌های فایل نیز دانلود می‌شود. می‌توانید پوشه‌ها و فایل‌های مورد نظر را برای دانلود تمام و کمال مشخص نمایید تا در حالت آن‌لاین نیز به آن‌ها دسترسی داشته باشید. حتی می‌توانید کل محتوای موجود در اسکای درایو را دانلود کنید تا در حالت آن‌لاین به آن دسترسی داشته باشید.

محتوای موجود در اسکای درایو حتی در برنامه‌ی فایل اکسپلورر یا برنامه‌های کاربردی ویندوز ۸ نمایش داده می‌شوند تا به طریقه‌ی دیگری بتوان به فایل‌ها و پوشه در رایانه دسترسی داشته باشیم. راستی نام «رایانه‌ی من» (My Computer) نیز با «رایانه‌ی شخصی» (PC) تعویض شده است. و توسعه دهندگان نیازی به انجام کار خاصی ندارند تا برنامه‌های خود را با اسکای درایو مجتمع کنند: تمامی این مراحل به صورت خودکار صورت می‌گیرد. نتیجه‌ی نهایی آن است که تنظیمات، برنامه‌ها، و تاریخچه‌ی برنامه‌های موجود در اسکای درایو نیز قابل دسترسی خواهند بود. هریس می‌گوید: «اگر رایانه‌ی جدیدی تهیه کنید، و با حساب کاربری مایکروسافت وارد آن شوید، می‌توانید به تمامی این موارد دسترسی داشته باشید».

skydrive.png

در اینترنت اکسپلورر، مایکروسافت در تلاش برای معرفی نسخه ۱۱ برای ویندوز ۸.۱ است. این تغییرات شامل تغییرات اساسی در ظاهر برنامه و موقعیت قرارگیری زبانه‌ها است به گونه‌ای که کاربر می‌تواند تعداد نامحدودی زبانه یا پوشه را به عنوان علاقه‌مندی خود انتخاب نماید و مالکان وب سایت‌ها می‌توانند حتی کاشی‌های زنده (Live Tiles) خود را برای اینترنت اکسپلورر ایجاد کنند که قادر به اتصال به صفحه‌ی آغازین ویندوز ۸.۱ و یا بازپخش فیدهای RSS است.

از این گذشته، مایکروسافت نسبت به همگام‌سازی زبانه‌ها بین ویندوز ۸.۱ و ویندوز فون اقدام خواهد کرد، بدین ترتیب قادر خواهید بود زبانه‌ها و صفحاتی که قبلاً در رایانه‌ی رومیزی بازکرده‌اید را در گوشی خود ادامه دهید؛ که از این حیث شباهت زیادی به قابلیت همگام‌سازی کروم گوگل دارد. هریس در این رابطه می‌گوید، «این قابلیت نیازمند نسل آتی سیستم عامل ویندوز فون است» و هنوز اطلاع بیشتری در دسترس نیست.

دیگر بهینه‌سازی‌ها و برنامه‌های اضافی

از این گذشته مایکروسافت در حال بهبود دائمی صفحه کلید مجازی خود است به طوری که کاربران بتوانند به املای صحیح جدیدترین کلمات نیز دسترسی داشته باشند و بدین ترتیب روند تایپ ساده‌تر گردد. برای این منظور کاربر می‌تواند املاء پیشنهادی را با حرکت دست انتخاب نموده و با زدن کلید «فاصله» آن را در نوشته‌ی خود درج نماید. از سوی دیگر آن‌ها ساز و کارهایی را برای درج ساده‌تر نوشته‌ها، علائم و دیگر نیازمندی‌های نگارشی پیش بینی کرده‌اند.

دیگر بهینه‌سازی‌ها مربوط به تکمیل قابلیت‌های لمسی کنترل پنل است. همان‌طور که مستحضر هستید در ویندوز ۸ تنها ۱۰ درصد از کنترل پنل از قابلیت لمسی پشتیبانی می‌کند و این خصوصیت در ویندوز ۸.۱ توسعه‌ی بیشتری خواهد یافت. هریس می‌گوید: «تلاش بسیار زیادی صورت داده‌ایم تا قابلیت‌های رایانه‌های شخصی را در ویندوز ۸.۱ ارتقا دهیم»؛ این همان موقعیت مرکزی است که می‌توان تنظیمات را از آنجا تغییر داد. «به نظر ما این بهترین جا برای تغییر و پیکربندی رایانه‌ی شماست».

win81alarms

برنامه‌های داخلی اضافی در ویندوز ۸.۱ شامل ماشین حساب لمسی و برنامه‌ی زنگ هشدار می‌شود. مایکروسافت همچنین تلاش‌هایی برای ارتقای قابلیت‌های کار با تصاویر و موسیقی‌ها در ویندوز ۸.۱ کرده است؛ از آن جمله می‌توان به ابزارهای جدیدی برای کادره کردن عکس، چرخش و ویرایش آن شاره کرد. از سوی دیگر قابلیت موسیقی در ایکس باکس به طرز شایان توجهی تغییر کرده است؛ هریس توضیح می‌دهد، «شما می‌توانید به راحتی و تنها با دو کلیک فایل‌ها را اجرا نمایید». حتی کاربر می‌تواند با استفاده از فایل‌های هنرمند مورد علاقه‌ی خود، یک ایستگاه رادیویی ایجاد نمایید. برنامه‌‌ی به روز شده‌ی موسیقی ایکس باکس همراه با ویندوز ۸.۱ ارائه خواهد شد و سرعت واکنش این برنامه به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است، و دیگر خبری از کندی کارایی آن در ویندوز ۸ نیست.

قابلیت‌های یادداشت‌برداری جدید در ویندوز ۸.۱

مایکروسافت همچنین قابلیت مطالعه و یادداشت برداری جدیدی را به ویندوز ۸.۱ اضافه کرده است که «کاربر می‌تواند در آن جا صفحات نشان‌گذاری شده‌ی خود را قرار داده و بتواند از هر جای رایانه به آن دسترسی داشته باشد». در حقیقت این بخش را می‌توان یک کلیپ بورد توسعه یافته برای ویندوز ۸.۱ تلقی کرد. این قابلیت قرار است در ویندوز فون نیز موجود باشد.

از سوی دیگر به روزرسانی‌های گسترده‌ای در بخش اخبار، آب و هوا، ورزش، سفر و نقشه ویندوز ۸.۱ صورت گرفته است و قابلیت‌های جدیدی نظیر بخش «سلامتی و بهداشت» و «غذا و نوشیدنی» به آن اضافه شده است. در بخش «سلامتی و بهداشت» به فعالیت‌هایی دسترسی خواهید داشت که برای انجام تمرینات ورزشی و ره‌گیری آن‌ها به صورت ابری استفاده می‌شود. بخش «غذا و نوشیدنی» هم شامل دستورات غذایی و فهرست‌های خرید است. از این گذشته این بخش خدمات خوبی را برای افرادی که از تبلت خود به عنوان کتاب آشپزی بهره می‌برند، ارائه می‌کند. هریس در این رابطه می‌گوید: «ما دریافتیم که چه تعداد از افراد با استفاده از رایانه‌ی شخصی خود در آشپزخانه آشپزی می‌کنند». از سوی دیگر آن‌ها قابلیت فرامین حرکتی را در این برنامه اضافه کرده‌اند تا بدون نیاز به لمس دستگاه از سوی آشپز، بتوان با تکان دادن دست به صفحات آتی رفت. این قابلیت از دوربین کوچکی که در جلوی تبلت قرار دارد، بهره می‌برد.

win81startscreen

برنامه‌ی دوربین در ویندوز ۸.۱ همچنین از قابلیت پانوراما پشتیبانی کاملی می‌کند. از سوی دیگر مایکروسافت بخش راهنمای جامعی تهیه کرده که به خوبی کاربران را در این زمینه راهنمایی می‌نماید. استفاده از این راهنما می‌تواند کمک بزرگی به کاربران باشد.

مایکروسافت در حال رفع نواقص و ایرادات ویندوز ۸ است

مایکروسافت رویه‌ای برای رفع اشکالات موجود در ویندوز ۸ را در پیش گرفته و تمامی بخش‌های مشکل دار را در ویندوز ۸.۱ بهبود داده است. تمامی این تغییرات کوچک و بزرگ می‌تواند کاربری این ویندوز جدید را در رایانه‌های شخصی و تبلت‌ها ساده کرده و استفاده از قابلیت‌های لمسی یا صفحه کلید و موس را تسهیل نماید. مایکروسافت زمان کافی برای ارزیابی بازخورهای ویندوز ۸ داشته و در ویندوز ۸.۱ شاهد تغییرات کلیدی بوده‌ایم.

نقطه‌ی قوت این است که مایکروسافت پس از ماه‌ها، بعضی از مشکلات سیستم‌عامل خود را مرتفع می‌نماید و کاربران ویندوز ۸ می‌توانند به رایگان به ویندوز ۸.۱ به روزرسانی نمایند. اگر آن‌ها بتوانند این روند سریع بهبود سیستم عامل خود را دنبال نمایند، می‌توانند رقبا را در بازار تبلت و ابزارهای لمسی به چالش بکشند. به خصوص اینکه بازار رایانه‌های شخصی در حال افول است و تبلت‌ها شانس بعدی هستند. به همین روی مایکروسافت، تولیدکنندگان اصلی و شرکایشان باید در این حوزه سرمایه گذاری بیشتری صورت دهند.

هنوز مشخص نیست که مایکروسافت دقیقاً چه زمانی قصد عرضه‌ی ویندوز ۸.۱ را دارد، اما این شرکت می‌کوشد تا نسخه‌ی پیش نمایش خود را در ۲۶ ژوئن ارائه نماید و آن را در اختیار توسعه دهندگان نرم افزاری قرار دهد. به نظر می‌رسد با توجه به نمایشگاه‌هایی که در پیش است، از این پس بیشتر درباره‌ی ویندوز ۸.۱ خواهیم شنید.

پنج شنبه 30 / 3 / 1392برچسب:, :: 23:41 :: نويسنده : darush

 طراحی iOS 7 فقط محدود به تغییرات ساده و جزئی نمی‌شود؛ بلکه اپل این‌بار پا را بسیار فراتر گذاشته و تقریبا جزء به جزء این سیستم‌عامل را دوباره از نو و با سبکی جدید طراحی نموده است. طراحی جدید شامل آیکون‌های تیز‌تر و تخت‌تر، فونت‌های باریک‌تر و اسلاید جدید می‌باشد که برای بازکردن قفل دستگاه استفاده می‌شود.  یک کنترل پنل نیز در iOS 7 اضافه شده که در زیر صفحه نمایش قرار دارد و با کشیدن انگشت از پایین صفحه به سمت بالا، کاربر می‌تواند به اکثر مواردی که برای تنظیم دستگاه به آن‌ها نیاز دارد، دست یابد.

اپلیکیشن STOCK به طور کامل، از نو طراحی شده، اپلیکیشن هواشناسی به طرز شگفت انگیزی زیباتر شده و از انیمیشن‌های پویا و جذاب برای نمایش اطلاعات هواشناسی استفاده شده است. قطعا شما نیز با من موافقید که یکی از زیباترین اپلیکیشن‌های هواشناسی موجود متعلق به یاهو می‌باشد. وقتی که با آن کار می‌کنید دوست دارید برای چند دقیقه هم که شده محو طراحی زیبای آن شوید؛ اما انگار اپلیکیشن هواشناسی اپل چیزی از رقیبش کم ندارد و بلکه زیبا تر نیز شده است.

overview hero

معاون ارشد اپل در بخش طراحی، «جاناتان آیو» معتقد است که در طراحی آیکون‌ها تغییرات اساسی به وجود آمده است؛ رنگ‌های غلیظ و پر رنگ و لعاب‌تر و همچنین رنگ‌های اصلی جایشان را به سایه‌ها و رنگ‌بندی مدرن داده‌اند. طراحی تخت و یک‌دست در iOS 7 کاملا مشهود است، از دکمه‌ها گرفته تا کل بدنه اپلیکیشن‌ها همگی از این سبک بهره برده‌اند و طبق عادت دیرینه اپل، کلیه اجزاء به صورت یکپارچه از یک زبان و حالت طراحی استفاده می‌کنند.

اپل ادعا می‌‌کند که طراحی جدید باعث خواهد شد تا گوشی شما «بزرگتر به نظر برسد» زیرا هر کدام از اپلیکیشن‌ها به بهترین نحو از فضای اختصاص داده شده به خود استفاده می‌کنند. تقویم، پیام‌ها، مرکز بازی و به طور کلی تمامی اپلیکیشن‌های موجود، طراحی تجملاتی و پر زرق و برق را کنار گذاشته و دارای طراحی یک‌دست، تخت و از همه مهم‌تر ساده هستند.

نوار سیگنال کاملا تغییر کرده و در این نسخه از نقاط دایره شکل برای نمایش قدرت سیگنال دریافتی تلفن استفاده می‌شود که کاملا یک‌دست و در نوع خود نوآور محسوب می‌شوند.

تمامی اپلیکیشن‌های اختصاصی آیفون که توسط اپل ساخته شده‌اند و به طور پیش‌فرض در محصولات آن قرار می‌گیرند از حرکات کشویی و مبتنی بر ژست و حالت حرکتی خاص بهره‌ می‌برند. فولدر‌ها اکنون صدها اپلیکیشن را در خود جای می‌دهند. این مقدار در نسخه‌های پیشین به 12 تا 16 عدد محدود شده بود.

مرکز اعلانیه‌ها

notification apple

مرکز اعلانیه‌ها نیز به طور کامل دست‌خوش طراحی مجدد شده و به ابزاری کاربردی بدل شده است. کاربر اکنون می‌تواند تعداد اعلانیه‌هایی که مایل است، مشاهده کند، تنظیم نماید و همچنین این بخش از سیستم‌عامل از طریق صفحه قفل نیز در دسترس است و برای مشاهده آن نیازی نیست تا حتما وارد اپلیکیشن شوید.

اکنون می‌توانید بخش اعلانیه‌ها را شخصی سازی کنید و موارد مرتبط با امروز و هر روز دیگر را تنها با یک نگاه متوجه شوید. مثلا می‌توانید با یک نگاه متوجه شوید که امروز روز تولد بهترین دوست شماست، باید برای منزل میوه تهیه کنید، همسرتان منتظر پاسخ پیامک شماست و اینکه در مسیری که قرار دارید ترافیک حدودا یک ساعت و چهل و پنج دقیقه به طول خواهد انجامید. همه این‌ها نشان دهنده یکپارچه شدن هرچه بیشتر اپلیکیشن‌های موجود در سیستم‌عامل با بخش اعلانیه‌هاست.

مرکز کنترل

controlcenter icon

1این اپلیکیشن به تازگی به خانواده iOS اضافه شده است و از طریق کشیدن انگشت از سمت پایین صفحه به سمت بالا، نمایش داده می‌شود. با استفاده از این بخش می‌توانید موارد مورد نیاز و ضروری دستگاه خود را تنظیم کنید. مثلا برای روشن یا خاموش کردن بلوتوث، دیگر لازم نیست تا وارد منو شده و از آنجا نیز وارد تنظیمات گوشی شوید و ویژگی مورد نظر را خاموش یا روشن نمایید.

اصولا این بخش به خاطر راحتی در انجام تنظیمات سریع به iOS اضافه شده است. از طریق این بخش می‌توانید حالت پرواز، وای‌فای، بلوتوث، نور فلاش، میزان شفافیت صفحه نمایش و بسیاری از موارد دیگر را تنظیم نمایید. براستی باید گفت که این ویژگی همان ‌چیزی است که کاربران iOS برای مدت‌های طولانی منتظر حضور آن بودند.

چندوظیفگی

multitasking icon

multitaskingدر نسخه‌های پیشین، چندوظیفگی، از اکثر اپلیکیشن‌ها پشتیبانی نمی‌کرد و بعضا با واکنش‌های تند کاربران خشمگین مواجه می‌شد. اگر با نسخه‌های ابتدایی iOS کار کرده باشید، می‌دانید که قابلیت چندوظیفگی تنها به اپلیکیشن Stock و چند سرویس خاص محدود شده بود، اما دیگر هیچ‌کدام از این محدودیت‌ها وجود ندارند و باید گفت که نسخه هفتم در زمینه چندوظیفگی به طور کامل از تمامی سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های موجود پشتیبانی می‌کند.

اپل می‌گوید که در نسخه جدید iOS، اپلیکیشن‌ها می‌توانند در حالت پیش‌زمینه بروزرسانی شوند و این عمل به طرز جالبی بدون استفاده از منابع انرژی و در نتیجه کاستن از عمر باتری انجام می‌گیرد. ویژگی جالب بعدی در این زمینه، قابلیت بروزرسانی اپلیکیشن‌های خاص در زمان‌های خاص و در شرایطی که پوشش اینترنت Wi-Fi موجود باشد بنابراین در هزینه‌‌های اینترنت نیز صرفه‌جویی خواهد شد. با فشار دادن دکمه اعلانیه‌ها، کلیه اپلیکیشن‌ها به طور کامل بروزرسانی خواهند شد و دیگر مانند گذشته نیازی نیست تا برای بروز کردن مثلا اپلیکیشن هواشناسی، وارد محیط اپلیکیشن شوید؛ بلکه همانطور که ذکر کردیم تمامی اپلیکیشن‌ها به طور مداوم در پیش‌زمینه در حال بروز رسانی شدن می‌باشند و این عمل با کم‌ترین میزان استفاده از منابع سیستم صورت می‌پذیرد. اپل همچنین اعلام نمود که اولویت برای بروز رسانی نرم افزارها براساس استفاده کاربر صورت می‌پذیرد، مثلا برنامه‌ای که بیشتر از آن استفاده می‌کنید در اولویت اول بروز رسانی قرار خواهد گرفت. رابط کاربری جدید چندوظیفگی که به صورت کارتی عمل می‌نماید، ما را به کلی به یاد WebOS می‌اندازد.

مرورگر سافاری

safari icon

safariهمگی ما دیگر می‌دانیم که صفحه نمایش 4 اینچی آیفون برای وب‌گردی خیلی مناسب نیست؛ ولی ابعاد بزرگ‌تر صفحه نمایش تاثیرات ثانویه بسیاری از جمله مشکلات کنترل با یک دست، نگهداری در جیب، اشغال فضای بیشتر و... را دارد که اپل را از بزرگ‌تر کردن صفحه نمایش آیفون باز می‌دارد. حال که صفحه نمایش بزرگ‌تر نمی‌شود، چرا مرورگر محبوب سافاری را بزرگتر نکنیم؟ این سوالی است که قطعا تیم طراح سافاری از خود پرسیده‌اند و نتیجه کار نیز جالب و کاربردی از آب درآمده است.

در iOS 7 می‌توانید مرورگر سافاری را به حالت تمام صفحه درآورده و با استفاده از فضای بیشتر به مرور وب بپردازید. ویژگی دیگر مشاهده صفحات وب به صورت کارتی است که بسیار شبیه به مرورگر کروم برای iOS و اندروید می‌باشد. بخش جستجوی وب نیز دیگر به طور مجزا در مرورگر قرار ندارد و با بخش ورود آدرس وب یکپارچه شده است و برای دسترسی به آن باید از بخش منتهی الیه سمت راست بخش ورود آدرس استفاده نمایید.

سافاری جدید همچنین از iCloud Keychain پشتیبانی می‌کند که تمامی کلمات عبور و اطلاعات کارت‌های اعتباری کاربر را در فضای ابری ذخیره نموده و با دستگاه‌های متصل به آن، همگام‌سازی می‌نماید. به این ترتیب نیازی نیست که هر بار رمز عبور یا اطلاعات مربوط به کارت اعتباری خود را وارد کنید.

AirDrop

airdrop icon

airdrop aطبق شایعات، بالاخره امکان اشتراک گذاری اطلاعات بین کاربران iOS از طریق بخش کنترل، با استفاده از AirDrop امکان پذیر شد. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که بتوانید اطلاعات خود را با دیگر کاربران iOS که در نزدیکی شما قرار دارند به اشتراک بگذارید.

مثلا می‌توانید انتخاب کنید که یک سری از اطلاعات خاص شما برای دوستتان که در نزدیکی شماست ارسال گردد. این قابلیت پاسخی از جانب اپل به سمت سامسونگ و دیگر ابزارهای اندروید بود تا کاربران iOS هم‌گام با کاربران دیگر محصولات بتوانند اطلاعات خود را به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارند. البته منظور از دیگران، افرادی است که از یک ابزار مجهز به سیستم عامل اپل بهره ببرند و هنوز امکان اشتراک گذاری محتوا با کاربران ابزارهای دیگر وجود ندارد.

این قابلیت در آیفون 5، نسل پنجم آیپاد تاچ، نسل چهارم آیپد و آیپد مینی قابل استفاده می‌باشد.

دوربین و عکاسی

camera icon

camera aاپلیکیشن دوربین نیز به طور کامل بازطراحی شده و رابط کاربری آن نسبت به گذشته بهبود یافته و فیلترهای جدید به آن اضافه شده‌اند. ویژگی جدید، قابلیت سازمان‌دهی نمودن عکس‌ها و فیلم‌ها از طریق زمان عکس برداری آن‌هاست. به این ترتیب قادر خواهید بود تصاویری که در فاصله های زمانی مختلف گرفته‌اید را مرتب یا مشاهده نمایید.

همچنین قابلیت به اشتراک گذاری ویدیوها در iCloud نیز اضافه شده است.

سیری

siri icon

siri aهمانطور که دیروز در زومیت خواندید دستیار صوتی سیری نیز به طور کامل باز طراحی شده است، اضافه شدن صدای مرد، صحبت کردن به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ده‌ها زبان دیگر تنها بخشی از ویژگی‌های نسل جدید سیری است.

در این نسخه گویش نرم‌افزار به صورت حیرت‌انگیزی به حالت طبیعی درآمده است و هنگامی که با آن در تعامل هستید، انگار با یک انسان صحبت می‌کنید. سیری اکنون می‌تواند تنها با دستورات صوتی شما بلوتوث، میزان روشنایی صفحه، پخش پیام‌های صوتی و بسیاری دیگر از اعمال را بدون نیاز به لمس صفحه انجام دهد و از این طریق زمان زیادی صرفه جویی شود.

iOS در داخل خودروی شما!

carintegration icon

قابلیت‌های iOS در زمینه کارایی در داخل خودرو به طرز چشم‌گیری در نسخه هفت بهبود یافته است. اپل یک نسخه مخصوص اتوموبیل از iOS را طراحی کرده، که قرار است در خودروهای مدل 2014 به بعد مورد استفاده قرار بگیرد.

با استفاده از این نسخه مخصوص، راننده می‌تواند به راحتی به مکالمه بپردازد، به دوستانش پیامک ارسال کند، به موسیقی گوش دهد، مسیرها را مشخص کند و قابلیت‌های بسیاری که همه این‌ها به کمک دستیار صوتی قوی این کمپانی، سیری، به وقوع خواهند پیوست. در ضمن نباید فراموش کرد که اپل از سال‌ها پیش به دنبال نفوذ به داخل خودروها بود و اکنون به لطف پیشرفت فناوری، آن‌ها به این مهم دست یافته‌اند.

carintegration gallery1

اپ‌استور

appstore icon

appstoreاپ‌استور نیز تغییر کرده و ویژگی‌های جالبی به آن اضافه شده‌ است. برای مثال، فرض کنید که در داخل یک مکان باستانی در حال خرید کردن هستید, اپ‌استور به طور خودکار تمامی اپلیکیشن‌های محبوب و مربوط به آن مکان خاص را به شما پیشنهاد می‌کند. این ویژگی جدید باعث می‌شود تا در هر مکان و زمان خاص، بتوانید به بهترین اپلیکیشن‌های موجود دسترسی داشته باشید.

رادیوی آیتونز

itunesradio icon

iradioیکی از بزرگترین بروزرسانی‌ها در iOS 7، پخش کننده جدید موسیقی است. اپلیکیشن جدید موسیقی از رابط کاربری جدیدی بهره می‌برد و همچنین سرویس رادیویی تازه تاسیس Radio آیتونز را به کاربران هدیه می‌کند. این اقدام اپل پاسخی به سرویس‌های موجود نظیر: Sotify، Rdio و Google Music خواهد بود.

با استفاده از رادیوی آیتونز، کاربران می‌توانند به هر تعداد آهنگ که بخواهند به صورت On-Demand گوش دهند و همچنین این قابلیت وجود دارد که ایستگاه‌های رادیویی جدیدی درست مطابق با علاقه و سلیقه کاربران به وجود بیایند. رادیوی آیتونز بر روی آیفون، آیپاد تاچ و نرم‌افزار آیتونز بر روی مک و ویندوز به طور رایگان و فقط با پخش تبلیغات، ابتدا در ایالات متحده و سپس در سراسر جهان قابل دسترس خواهد بود. کاربر در صورت تمایل می‌تواند آهنگ در حال پخش را خریداری نماید. به این ترتیب فضای جدیدی برای معرفی موزیک‌ها ایجاد خواهد شد.

از دیگر ویژگی‌های iOS 7 می‌توان به برقراری تماس صوتی بر روی فیس‌تایم و از طریق شبکه وای‌فای، جستجوی سریع و بهینه در اپلیکیشن Mail و قابلیت مسدود کردن تماس‌های تلفنی، تماس‌های از طریق فیس‌تایم و پیام‌ها اشاره کرد.

جمع‌بندی:

بدون شک، iOS 7 بزرگترین تغییر را از سال 2007 تاکنون به خود دیده است. باید در نظر داشت که تاکنون تمامی مقایساتی که بین سایر سیستم‌های عامل محبوب دنیا و iOS انجام می‌شد، بر اساس طراحی این سیستم‌عامل در سال 2007 بوده است؛ اما اکنون رقابت تازه‌ای شکل گرفته است و اپل بسیاری از مشکلات موجود در iOS را مرتفع نموده و قابلیت‌های کلیدی را به آن اضافه نموده است.

احتمالا iOS 7، تجربه دلنشینی را برای میلیون‌ها کاربر تلفن‌های هوشمند آیفون و تبلت‌های آیپد، رقم خواهد زد. نسخه هفتم این سیستم‌عامل به صورت یک بروزرسانی بر روی: آیفون 4 به بعد، آیپد 2 به بعد و نسل پنجم آیپاد تاچ، طبق گفته اپل، پاییز امسال نصب خواهد شد. توسعه‌دهندگان نیز از همین امروز می‌توانند نسخه آزمایشی این سیستم‌عامل را دانلود کرده و از آن استفاده کنند.

نظر شما در مورد iOS 7 چیست؟ آیا طراحی آن را می‌پسندید؟ قابلیت‌های آن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

پنج شنبه 30 / 3 / 1392برچسب:, :: 1:33 :: نويسنده : darush

 همانطور که دیروز در صفحه ویژخ خبری جی اس ام نیز مشاهده کردید هوآوی رسما گوشی نازک Ascend P6 را معرفی کرد این گوشی لقب نازک ترین گوشی دنیا را در حال حاضر دارد. اگر دوست دارید از تمام امکانات این گوشی مطلع شوید ادامه خبر را بخوانید.

 

صفحه نمایش: 4.7 اینچ

پردازنده: 4 هسته‌ای K3V2E با سرعت 1.5 گیگاهرتز

سیستم عامل: اندروید 4.2.2

باتری: 2000 میلی آمپر با قابلیت شارژ شدن کمتر از 4 ساعت

اندازه: 132.65×65.5×6.18

وزن: 120 گرم

رنگ: مشکی – سفید - صورتی

حافظه: 8 گیگابایت

رم: 2 گیگابایت

دوربین: 8 مگاپیکسل دوربین اصلی و فیلمبرداری فول اچ دی – 5 مگاپیکسل دوربین دوم و فیلمبرداری اچ دی

سایر: پشتیبانی از دو سیم کارت همزمان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پنج شنبه 30 / 3 / 1392برچسب:, :: 1:31 :: نويسنده : darush

 در حالی که کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 تماما، درباره‌ی بازی های کنسول ایکس‌باکس وان 499 دلاری بود، بزرگ‌ترین شگفتی سونی معرفی خود کنسول پلی‌استیشن 4 بود که قرار است با قیمتی کمتر و معادل 399 دلار وارد بازار شود.

مقاله‌های مرتبط:

شباهت مشخصات سخت افزاری  دو کنسول بر روی کاغذ، عده‌ای را به این نتیجه رسانده که هر دو از قدرتی برابر برخوردار خواهند بود. هر دو از پردازنده‌های گرافیکی سری 7000 AMD با برند Radeon HD قدرت گرفته‌اند و در هر دو رابط حافظه یکسانی استفاده شده است. که البته این تصور درستی نیست!

سخت افزار

xbox

نخست نگاهی به کنسول مایکروسافت می‌اندازیم: ایکس‌باکس وان به پردازنده‌ی 8 هسته‌ای AMD و 8 گیگابایت حافظه رم با رابط DDR3، حافظه ذخیره سازی از نوع دیسک سخت با ظرفیت 500 گیگابایت، ورودی و خروجی USB 3.0، HDMI و درگاه گیگابیت اترنت مجهز شده است.

البته هنوز برای دانستن جزئیات کامل قطعات به کار رفته در این کنسول توانمند، باید منتظر اطلاعات موجود در منابع اطلاعاتی توسعه دهندگان بازی‌های آن باشیم که برای هر چه بهینه‌تر ساختن بازی‌های خود، مد نظر قرار داده‌اند. این توسعه دهندگان برنامه نویسی و طراحی بازی های خود را از سال گذشته آغاز کرده‌اند و باید به اطلاعات مناسبی دسترسی داشته باشند.

با استناد بر آخرین اطلاعات درز کرده، ایکس‌باکس جدید از پردازنده‌ی 8 هسته‌ای AMD مبتنی بر معماری x86 و بر بستر طراحی هسته‌های jaguar ساخته شده که با فرکانس 1.6 گیگاهرتزی کار می‌کند و واحد گرافیکی به کار گرفته شده در این کنسول نیز عملکردی بسیار نزدیک به Radeon HD 7790 خواهد داشت.

سرعت رابط انتقال داده استفاده شده برای ایجاد ارتباط میان حافظه رم، پردازنده اصلی و پردازنده‌ی گرافیکی معادل 68 گیگابایت بر ثانیه بوده و داده‌های واصله را با سرعت 102 گیگابایت بر ثانیه به کش 32 مگابایتی محلی منتقل و خارج می‌سازد. داده‌های مخابره شده از دسته و کینکت و سایر تجهیزات جانبی نیز با پهنای باندی برابر با 30 گیگابات بر ثانیه انتقال خواهد یافت.

پلی‌استیشن 4 نیز از پردازنده‌ی 8 هسته‌ای جگوار، و پردازنده‌ گرافیکی هم تراز با Radeon 7870 بهره خواهد برد که یک پله از 7790 بالاتر است. همچنین از 8 گیگابایت حافظه رم از نوع GDDR5 استفاده خواهد کرد که به نظر می‌آید به دلیل کاربرد پیشوند G حافظه‌ای مشترک میان پردازنده‌ی گرافیکی و رم اصلی باشد.

جالب اینجاست که در اینجا هم برتری PS4 مشهود بوده و با پهنای باندی معادل 176 گیگابایت بر ثانیه، ارتباط سریع‌تری میان پردازنده و واحد گرافیکی ایجاد می‌کند. البته باید مد نظر داشت که ایکس‌باکس برای جبران این نقصان، از کشی مبتنی بر SRAM با حافظه‌ی 32 گیگابایتی استفاده می‌کند.

همه‌ی موارد اشاره شده بر روی روی یک برد از نوع APU شرکت AMD سوار خواهند شد. با وجود آن‌که در PS4 حافظه رم بیشتر و قدرتمند تری تعبیه شده، اما ایکس‌باکس هم با استفاده از فناوری HSA بر روی برد اصلی، تا حدودی ضعف خود را پوشش می‌دهد. در کل، با وجود تمامی شباهات، برآورد ما این است که PS4 قدری سریع‌تر ظاهر شود.


درگاه‌های ارتباطی

port

از سوی دیگر باید اشاره کرد که ایکس‌باکس از درگاه های بیشتر و متنوع تری برخوردار است و همین امر باعث می‌گردد تا برای استفاده های سرگرمی خانگی و به عنوان مرکز پخش محتوای چند رسانه‌ای، حوزه‌ی عملیاتی بیشتری را در اختیار داشته باشد. البته از قابلیت‌های استریم PS4 نیز نباید گذشت.


 دسته بازی و لوازم جانبی

kinect

وقتی که به مقایسه‌ی کینکت 2 مایکروسافت با PS Eye سونی می‌رسیم، اوضاع کمی پیچیده‌تر می‌شود. کینکت 2 در تشخیص حرکات، ژست‌های گوناگون و حتی ضربان قلب شما بسیار پویا تر عمل کرده و از قابلیت‌های تشخیص صدای مناسبی هم برخوردار است. در صورتی که در کنسول سونی، هنوز اتکای بیش از حد به دسته‌ی بازی حس می‌شود. حال از این بگذریم که با خرید ایکس‌باکس، یک کینکت نیز دریافت خواهید کرد، اما Eye بصورت جداگانه به فروش می‌رسد.

daste

درآخر، تنها موردی که باید میان دو کنسول بررسی گردد، دسته‌های بازی است. PS4 از یک دسته‌ی DualShock 4 بهره می‌برد که واقعا هیجان انگیز و خوش دست طراحی شده است. یک ترک‌پد حساس و قابلیت ردیابی حرکات شما و هماهنگ سازی آن با Eye پلی‌استیشن نیز از ویژگی های ممتاز آن به حساب می‌آید.

در مقابل دسته‌ی ایکس‌باکس وان چیز جدید برای گفتن ندارد و تنها برخی تغییرات جزئی در شکل دکمه‌های جهت دار و برجستگی کلیدهای عملیاتی برای زیبایی بیشتر به چشم می‌خورند. البته به ادعای برخی، حس در دست گرفتن و ارگونومی این دسته‌ها بر ویژگی‌های نوآورانه دسته پلی‌استیشن غلبه خواهد کرد. در هر صورت اگر بخواهیم منصف باشیم، در این بخش برتری از آن سونی است.


مقایسه پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان با PC

 resolving-the-issues

حال به سراغ مقایسه‌ی این دو  کنسول بازی با جدید ترین رایانه‌های شخصی مخصوص بازی می‌رویم. البته باید گفت که در همان ابتدای کار به مشکل بر می‌خوریم. چرا که فعلا نمونه‌ی مشابهی برای مقایسه با پردازنده‌ی 8 هسته‌ای جگوار نمی‌یابیم. اما بنابر برخی بررسی‌های صورت گرفته، می‌توان گفت که جگوار 8 هسته‌ای از توانی برابر با نصف قدرت یک پردازنده‌ی core i7 سری Ivy Bridge برخوردار خواهد بود.

در مورد کارت گرافیک هم که کار بسیار آسان است. Radeon HD 7790 که در مقایسه با هیولاهایی چون GTX Titan و Radeon HD 7990 شانس چندانی ندارد. قیمت آن نیز کمتر از 200 دلار است.

در کل می‌توان چنین بیان کرد که اگر بخواهیم بر اساس قدرت محاسباتی قضاوت کنیم، هر دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 هیچ شانسی در مقابل کامپیوترهای امروزی نخواهند داشت. حتی کینکت دو و دسته‌های بازی این دو کنسول نیز برای کامپیوترهای شخصی عرضه خواهند شد.

البته مهم‌ترین فاکتوری که باید مورد توجه قرار بگیرد، مقایسه این دو کنسول با نسل پیشینشان است. چرا که این دو دستگاه به صورت کاملا اختصاصی برای بازی بهینه سازی شده و قطعات مورد استفاده از آن‌ها کاملا بازطراحی شده‌اند.

ارتباط میان قطعات و روابط استفاده شده میان واحدهای گوناگون نیز به شدت گسترش یافته و سفارشی شده‌اند تا کارایی سیستم به اوج قدرت خود برسد. پیش‌بینی می‌شود که هریک از دو کنسول ایکس‌باکس وان و PS4 تا 2 ترافلاپس قدرت داشته باشند که تا 6 برابر از نسل قبلی خود قوی‌ترند. و با توجه به این نکته که احتمالا فعلا با همان رزولوشن Full HD برخورد خواهیم داشت، شاهد کیفیت و بافت‌هایی بهتر و پویایی بسیار وسیع‌تری را در بازی‌ها شاهد باشیم.

از طرفی دیگر، این توسعه دهندگان خواهند بود که از این بستر قدرتمند و مناسب کمال استفاده را برده و نهایت قدرت قطعات به کار رفته در ساخت هر دو کنسول را به تصویر بکشند.

مطمئنا از یکپارچگی و ارتباط میان سیستم عامل نصب شده بر روی دو کنسول و قطعات بهینه شده و تعامل میان سخت افزار و نرم افزار و همچنین استفاده از معماری x86، شاهد عملکردی فراتر از حد انتظار خواهیم بود. مگر نه این‌که هر دو کنسول ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 هنوز هم بازی های این نسل و حتی نسل بعدی را  به اجرا درآورده و با قدرت تمام می‌تازند؟!

در نهایت این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که یک کامپیوتر مدرن  مخصوص بازی قیمت به مراتب بالاتری نسبت به کنسول‌های جدید خواهد داشت.


 اما برای کاربران ایرانی چطور؟

باید گفت که نیاز روزانه ایکس‌باکس به اینترنت و برخی سخت‌گیری‌های اعمال شده برای اجرای بازی‌‌ها در مناطق خاص دنیا، موجب علاقه بیشتر کاربران به سمت پلی‌استیشن 4 شده که فارغ از هر محدودیتی به کار خود ادامه می‌دهد. هرچند ممکن است که در راستای سیاست‌های جدید وزارت امور خارجه ایالات متحده، شاهد پرچیده شدن کامل محدودیت‌ها برای استفاده از خدمات مایکروسافت باشیم یا این‌که پیرو نسل قبلی، روش‌هایی برای رهایی از نامهربانی‌های کمپانی‌های امریکایی از جمله مایکروسافت کشف شود.

قیمت نیز نقشی کلیدی  ایفا می‌کند که کماکان با وجود عدم اطمینان درباره‌ی وضعیت ارز طی ماه‌های آینده، اختلافی 100 دلاری را شاهد هستیم که قابل چشم پوشی نیست.

هرچند که عرضه کینکت همراه با ایکس‌باکس را نیز نباید از یاد برد. استفاده از خدمات چند رسانه‌ای و استریم مستقیم مایکروسافت هم که به نظر نمی‌آید با توجه به زیر ساخت‌های فعلی کشور، تا چند ماه یا حتی چند ساله آینده امکان پذیر باشد. در کل، هنوز زمان مناسبی برای تصمیم گیری نیست و بهتر است تا زمان ارائه دو کنسول به بازار، اطلاع از بازخورد عمومی و راهکار های احتمالی شکیبایی پیشه کنید.

اما انتخاب شما کدامیک است؟ اگر بخواهید یکی از این دو کنسول بازی را انتخاب کنید، ایکس باکس وان را ترجیح می‌دهید یا پلی استیشن 4 را؟

پنج شنبه 30 / 3 / 1392برچسب:, :: 1:28 :: نويسنده : darush

 اچ تی سی امروز دومین عضو خانواده Butterfly را با نام Butterfly S معرفی کرد.

 

مشخصات این گوشی را در ادامه ببینید:

 

صفحه نمایش 5 اینچی با کیفیت Full HD و تراکم پیکسلی 440 پیکسل در اینچ

پردازنده Snapdragon 600 با سرعت 1.9 گیگاهرتز

رم 2 گیگابایتی

حافظه داخلی 16 گیگابایت و پشتیبانی از کارت حافظه خارجی

دوربین مانند HTC One با کیفیت اولتراپیکسل

اندروید 4.2 آبنبات ژله‌ای و رابط کاربری HTC Sense 5

در رنگ‌های قرمز، سفید، خاکستری

اندازه 144.5×70.5×10.6 میلیمتر

وزن 160 گرم

باتری 3200 میلی آمپری

 

 

 

 

شنبه 28 / 3 / 1392برچسب:, :: 17:6 :: نويسنده : darush

 صفحه قفل

 

اولین صفحه‌ای از هر گوشی که کاربر آن را می‌بیند همین صفحه است به همین خاطر شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در گوشی است. در اینجا خیلی سخت است که بخواهیم بگوییم کدام سیستم عامل برای صفحه قفل عملکرد بهتری داشته است. در هر دو سیستم عامل هنوز کمبودهایی در این قسمت دیده می‌شود و جا برای پیشرفت باز است. در صفحه قفل iOS7 شما به امکاناتی از جمله دسترسی سریع به دوربین گوشی، دسترسی به مرکز کنترل (Control Center) و دسترسی به ناتیفیکیشن بار را دارید. ضمن اینکه صفحه قفل تنها توسط کشیدن انگشت به سمت راست باز خواهد شد. اندروید 4.2 در این قسمت انعطاف پذیری بیشتری دارد شما می‌توانید در اینجا از ویجت‌های مختلف استفاده کنید اما نمی‌توانید تعیین کنید که یک ویجت در کجای صفحه قفل قرار بگیرد در ضمن اینکه با کشیدن انگشت به هر سمتی در اینجا قفل صفحه باز خواهد شد.

 

هر دو سیستم عامل در این قسمت کارآمد و خوب هستند اگرچه می‌توانستند بهتر از این‌ها عمل کنند.

 

 

صفحه اصلی

 

در صفحه اصلی iOS7 برای قرار گرفتن 24 آیکون در یک صفحه جا در نظر گرفته شده است اما در کمال تعجب در اندروید خالصی که در گوگل نکسوس 4 می‌بینیم تنها 20 آیکون می‌توانند قرار بگیرند با اینکه صفحه نمایش اندازه بزرگ‌تری دارد. اما این نمی‌تواند یک مشکل بزرگ باشد به خصوص که در هر دو سیستم عامل شما می‌توانید آیکون‌های خود را در فولدرهای جداگانه قرار دهید. آیکون‌ها در iOS7 بد نیستند اما خیلی حالت زنده‌ای ندارند اگرچه با تغییر ظاهری که اپل در شکل آیکون‌ها داده است تا حدودی این مشکل را برطرف کرده اما در اندروید آیکون‌ها روان‌تر هستند و ویجت‌ها یکی از چیزهایی در اندروید هستند که بسیار دوست داشتنی‌اند وiOS هنوز نتوانسته خود را با ویجت سازگار کند.

 

بنابراین شاید بتوان گفت که در اینجا اندروید عملکرد بهتری دارد.

 

 

 

Quick controls and notifications

 

سرانجام اپل تنظیماتی که کاربران بسیار به آن نیاز داشتند را در قسمتی به نام Control Center اضافه کرد. این قسمت تنها با کشیدن انگشت از سمت پایین صفحه نمایش به سمت بالا ظاهر می‌شود و در آن تنظیماتی مانند Wi-Fi، بلوتوث، پخش کننده موزیک، تنظیمات نور صفحه، دسترسی به چراغ قوه، ماشین حساب و ... وجود دارد. در اندروید این تنظیمات برای مدت‌ها است که وجود دارند و شما به این تنظیمات از قسمت‌های مختلفی از جمله ویجت‌ها دسترسی داشتید.

 

در مورد قسمت ناتیفیکیشن‌ها باید بگوییم که در iOS7 این قسمت بهبود زیادی پیدا کرده است در اینجا ابتدا شما مستقیما به رویدادها منتقل خواهید شد که برای افرادی که از تقویم گوشی زیاد استفاده می‌کنند بسیار مناسب است علاوه بر اینکه کاربران این اختیار را در قسمت تنظیمات مشخص کنند کدام ناتیفیکشن‌ها نمایش داده شوند. در اندروید این قسمت تا حدودی از اپل نا کارآمدتر است و می‌توان گفت اپل بعد از iOS7 بهتر عمل کرد.

 

 

 

 

صفحه کلید شماره گیر و دفترچه تلفن

 

به نظر می‌آید که هنوز هم افراد برای تماس گرفتن از گوشی‌های خود استفاده می‌کنند. در این قسمت هر دو سیستم عامل کاملا شبیه یکدیگر هستند و تفاوتی در اصل کار هر دو دیده نمی‌شود تنها برتری که در اینجا وجود دارد مربوط به اندروید است که در دفترچه تلفن اندرویدی شما می‌توانید عکس شخص موجود در دفترچه تلفن خود در کنار نام آن مشاهده کنید که در پیدا کردن نام مورد نظر شما می‌تواند موثر باشد.

 

 

 

پیامک‌ها و صفحه کلید

 

در این قسمت هر دو سیستم عامل حقیقتا خوب عمل می‌کنند اگرچه در قسمت صفحه کلید در اندروید تا حدودی رابط‌های کاربری کمپانی‌های مختلف نیز در امکانات صفحه کلید دخیل هستند اما در مجموع پایه کار هر دو سیستم عامل یکسان است. اما در قسمت پیامک‌ها در سیستم عامل iOS7 شما امکان delivery را ندارید و مطلع نخواهید شد که پیامک شما به شخص فرستنده رسیده است یا خیر. اما در این قسمت iOS برتری را نسبت به اندروید دارد و آن iMessage  است که توسط آن شما می‌توانید به راحتی با هر کدام از دوستان خود که آیفون و یا آی‌پد دارند ارتباط برقرار کرده و عکس و متن و حتی ویدئو برای آن‌ها ارسال کنید.

 

 

 

 

مولتی تسکینگ

 

این قسمت در هر دو گوشی کاملا شبیه یکدیگر است در iOS7 اپل ظاهر این قسمت را تغییر داده است و بسیار آن را شبیه به اندروید طراحی کرده است. تنها تفاوت در اینجا این است که در اندروید مولتی تسکینگ ظاهر عمودی دارد و در iOS7 حالت افقی دارد. در هردو سیستم عامل این قسمت بسیار کارآمد است.

 

 

 

 

ویژگی‌های قابل شخصی سازی

 

در قسمت والپیپرهای اندروید شما امکان استفاده از والپیپرهای زنده را دارید که به گوشی شما جذابیت زیادی را می‌بخشد این ویژگی پیش از این در iOS وجود نداشت اما با ارائه iOS7 ویژگی به نام dynamic wallpapersاضافه شده است که در اصل همان کار والپیپر زنده اندروید را انجام می‌دهد و از سنسورهای گوشی برای حرکت این عکس پس زمینه استفاده می‌کند.

 

 

 

مرورگر وب

 

در اندروید شما برای مرور اینترنت از Chrome استفاده خواهید کرد که سرعت بسیار خوبی را دارد و از چندین تب پشتیبانی می‌کند در iOS7 شما باید از سافاری به عنوان پیش‌فرض برای مرور اینترنت استفاده کنید و در اینجا ظاهر تغیراتی داشته است و از جمله این تغییرات در قسمت تب‌ها است که به صورت 3 بعدی شده‌اند و تعداد نامحدودی تب می‌توانید باز کنید.

 

GetBC(46);

پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 81
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 85
بازدید ماه : 85
بازدید کل : 101225
تعداد مطالب : 62
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1



Alternative content